AFRIKA CUP LIVE OP EUROSPORT

17 jan 2013

29 WEDSTRIJDEN LIVE OP EUROSPORT EN 3 OP EUROSPORT 2

Eurosport en Eurosport 2 doen vanaf komende zaterdag 19 januari tot en met zondag 10 februari exclusief en rechtstreeks verslag van de Coupe d’Afrique des Nations. De sportzender ondersteunt daarnaast de dedicated website afrikacup.tv.

De 29ste editie van de Afrika Cup wordt gespeeld in Zuid-Afrika, het land dat in 2010 nog het WK voetbal hostte. Van de 32 wedstrijden worden 29 wedstrijden op Eurosport uitgezonden en 3 op Eurosport 2 (beide ook in HD). Alle ‘finalewedstrijden’ zijn te zien op het ‘reguliere’ Eurosport.

Speciaal voor de Afrika Cup ondersteunt Eurosport dit jaar tevens een dedicated website. Hierop zijn - onder meer - het laatste nieuws, interviews, uitslagen, standen, speel- en uitzendschema’s, statistieken, selectie- en spelersinformatie en sfeervideo’s en -foto’s te vinden: www.afrikacup.tv

Het commentaar bij de wedstrijden wordt verzorgd door Frank Kramer, Herman Hobert, Ragnar Niemeijer en Thomas Schuurman. Live met hen en medekijkers praten over de wedstrijden kan op nuopEurosport.nl, Eurosport’s interactieve tweede scherm: www.nuopeurosport.nl

Elke Sport. Elke Emotie.

De Eurosport Groep is het grootste sport- en entertainmentplatform van Europa. Eurosport wordt in 20 talen uitgezonden en bereikt 130 miljoen huishoudens in 59 landen. Eurosport HD is de high definition simultaanzender van Eurosport. Eurosport 2 (ook in HD) bereikt 61 miljoen huishoudens in 18 talen en 47 landen. Eurosportnews is Eurosport’s sportnieuwszender en wordt wereldwijd uitgezonden. Eurosport Asia/Pacific (ook in HD) bereikt 17 landen in die regio. Eurosport Events richt zich op organisatie, management en promotie van grote internationale sportevenementen. Eurosport’s online sportplatform is met zo’n 23 miljoen unieke bezoekers per maand Europa’s best bezochte online sportbestemming. Met de Eurosport Player kijkt men in 52 landen online, live en on demand naar Eurosport en Eurosport 2 en naar evenementen die niet op TV te zien zijn. nuopEurosport is Eurosport’s interactieve tweede scherm.
jaarrapport-2014-thumbnail
SPOT presenteert de jaarcijfers televisie.
Michael_Teicher_thumb
CMO’s en CEO’s aansprakelijk voor fixatie op digitale video en social media, een open brief van Michael Teicher
Twitterbereik Feyenoord - AS Roma 9
Returnwedstrijd Feyenoord - AS Roma scoort het hoogste Twitterbereik in week 9
Verslag-Exper-Sessie-Synced-Advertising-thumb
Sync about it! Verslag SPOT Expertsessie over Synced Advertising
150116-thumb
Lange termijn effect TV reclame 3,2 maal hoger dan korte termijn
Top-50-TV-commercials-thumb
Emotionele TV commercials hebben het grootste lange termijn succes
tv onderzoek jongeren rapportage 200x126
Ruim een derde van jongeren kijkt TV via de laptop.
Variatie-in-commercial-lengte-werkt-het-best-thumb
Variatie in commercial lengte werkt het best
141215-SPOT-thumb
TV kijken via mobiele devices groeit met 46%